Overslaan naar content

Schademanager bij ABS Autoherstel Den Elzen Breda

Op locatie
  • Breda, Noord-Brabant, Nederland
Frontoffice / Receptie

Functieomschrijving

In deze rol ga je natuurlijk klanten helpen die schade hebben aan hun auto. Dat kan heel vervelend zijn voor de klant. Daarom is het belangrijk dat je goed met ze communiceert en ze geruststelt. Dan vertrekken ze weer met een glimlach. Wanneer jij de volgende dag een positieve (Google) recensie leest, weet je dat je het verschil hebt gemaakt. En ga je tevreden verder met het volgende dossier.​

Schademanager, Breda

Je komt te werken op onze vestiging in Breda. Het team bestaat uit 18 fijne collega’s. Een mix van jonge talenten en ervaren collega’s die hun kennis en expertise graag met je delen. We weten dat samenwerken en (werk)plezier ons productiever maakt. Daarom organiseren we regelmatig uitjes. Van een borrel op de vrijdagmiddag, tot een uitje of etentje met collega’s.

​In jouw rol als schademanager ben je het eerste aanspreekpunt voor onze klanten. Je werkt nauw samen met je front-office collega’s en de vestigingsmanager. Samen vormen jullie een hecht team in een prettige werkomgeving.​

De functie
Tijdens de dagstart wordt met het team de dag doorgenomen. Hoeveel klantafspraken staan er ingepland? Wat gaat er afgeleverd worden? Komen we uit met het vervangend vervoer? Samen verdeel je de taken.

​Je neemt autoschades op. Vervolgens plan je samen met de klant de herstelafspraak in en bestel je de benodigde onderdelen. Uiteindelijk zorg je voor een correcte eindcalculatie naar de opdrachtgever. Tussentijds houd je de klant op de hoogte van het verloop van de werkzaamheden. Allemaal voor een goede dienstverlening.

​Maak je geen zorgen als je nog weinig ervaring hebt als schademanager. Je collega’s helpen je stap voor stap met alle processen.

​Om je een goed beeld te geven van de functie, zetten we de hoofdtaken voor je op een rij.​

De hoofdtaken

  • ​​Het opnemen en compleet maken van schadedossiers
  • ​Het maken en aanbieden van eindcalculaties aan opdrachtgevers
  • ​Het afwikkelen van taxaties en total-loss dossiers​

​​Door een grote diversiteit aan klanten is een redelijke beheersing van de Engelse taal handig. Dat vraagt flexibiliteit. Maar dat je flexibel moet zijn voor deze functie, begrijp je. Want terwijl je met zorg een herstelde auto aan een klant aflevert, zie je in je ooghoek de berger alweer aankomen. Daarvan raak je niet van slag. Integendeel. Deze afwisseling geeft je energie. En als schademanager ben je enthousiast om alle aspecten van het vak te leren.​

Ons aanbod

ABS Den Elzen is echt een familiebedrijf. En dat voel je. Zo ontvang je een persoonlijke felicitatie van Joost (onze directeur) op je verjaardag. En hij staat zelf achter de pannen bij onze jaarlijkse stamppot. Ook moet je niet raar opkijken als een directielid een praatje met je komt maken en je vraagt naar de uitslag van je laatste (sport)wedstrijd. We zijn namelijk écht geïnteresseerd in elkaar.

Maar ABS Den Elzen is meer dan alleen gezelligheid. Met 200 vakmensen en 10 vestigingen zijn we één van de grootste schadeherstelbedrijven in Zuidwest-Nederland. En we bestaan meer dan 75 jaar! We willen én blijven investeren in nieuwe technieken en gereedschappen. En kunnen je veel bieden op het gebied van arbeidsvoorwaarden en opleidingen.

Concreet

  • Een contract van maximaal 38 uur per week
  • Een salaris passend bij jouw leeftijd en ervaring
  • ​​Een goede begeleiding en opleidingsmogelijkheden​
  • 27 verlofdagen
  • Een jaarlijkse vitaliteitsbonus van maximaal € 1.000 bruto

Maar de beste arbeidsvoorwaarde die we je bieden is een plezierige werkplek.

Vereisten

Voor deze functie vinden we het belangrijk, dat je jezelf herkent in het volgende profiel.

Jouw profiel

  • ​​Je hebt mbo werk- en denkniveau
  • ​Je hebt autotechnische kennis
  • ​Je hebt een geldig Audatex certificaat (of je wilt deze halen)
  • ​Je hebt kennis van verzekerings- en expertiseaspecten (of wilt hier meer over leren)
  • ​Je bent collegiaal​

Interesse?

Spreekt deze vacature jou aan en wil je meer informatie? Neem contact op met HR-specialist ​Nicole Haaksma​ via 06-48018494,​ of per e-mail via werkenbij@denelzen.nl.

We nemen dan binnen twee werkdagen contact met je op.

of